De laatste weken van het jaar staan in het teken van allerlei feestdagen. Naast alle gezelligheid, staat deze periode ook garant voor topdrukte bij veel (online) winkels en pakketdiensten. Door deze drukte kan het zijn dat uw bestelling later wordt geleverd dan gepland. Dat dit vervelend voor u kan zijn, dat begrijpen wij heel goed. Wij doen er alles aan om het drukwerk zo snel als mogelijk bij u te krijgen.
Reclameland werkt, samen met de bezorgdiensten, keihard om alle bestellingen zo snel als mogelijk te bezorgen. Ook zelf kunt u op verschillende manieren het risico op te late leveringen verkleinen:
Het ligt misschien voor de hand, maar we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: bestel uw drukwerk op tijd! Houdt een paar dagen extra om onnodige stress te voorkomen. Het verkleinen van het risico op vertragingen is dus helemaal niet zo ingewikkeld.
Wordt het volgens de geplande levertijd al krap of wilt u extra zekerheid? Met een spoedbestelling - die bij de meeste producten mogelijk is - bouwt u een paar dagen extra ruimte in.
Zorg dat u of iemand anders het pakket in ontvangst kan nemen. Bent u niet thuis? Dan kunt u het pakket laten afleveren op een alternatief adres. Het wijzigen van het adres kan nog tot uw bestelling is verstuurd. Is de bestelling wel onderweg? Dan kunt u door een briefje aan de deur eventueel een boodschap geven aan de bezorger. Denk aan het achterlaten van het pakket rondom het huis of afleveren bij de buren. In veel gevallen kan dit ook in de Track & Trace aangegeven worden.
Traditioneel is de gehele decembermaand een extra drukke maand voor winkeliers en webshops. Sinterklaas en kerst zijn hierbij logische oorzaken. Maar sinds de komst van Black Friday (de vierde vrijdag van november) en alle acties daaromheen wordt die periode nog eens verlengd en begint de drukte half november al. Met pieken rondom de dagen zelf: Black Friday, Sinterklaas en kerst.
De drukste bezorgdagen zijn doorgaans maandag en dinsdag. Bezorgdiensten moeten deze dagen extra veel pakketten van het weekend ervoor afleveren.
Vragen?
Heeft u vragen? U kunt eenvoudig contact met ons opnemen via telefoon (09 397 09 99) of ons contactformulier. U krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.